طرز تهیه قهوه فوری ، نسکافه

کمی ذوق و سلیقه با چاشنی نسکافه موجب تهیه انواع نوشیدنیهای گرم و یا خنک میشود که میتوان آنها را در محیط منزل، کار و یا مهمانی ها سرو نمود. امروز ما در کافه بلاگ قصد داریم طرز تهیه یک فنجان قهوه فوری به صورت ساده را با هم مرور کنیم.

حتما با پروسه تولید قهوه فوری  و انواع آن آشنا هستید. کمی ذوق و سلیقه با چاشنی نسکافه موجب تهیه انواع نوشیدنیهای گرم و یا خنک میشود که میتوان آنها را در محیط منزل، کار و یا مهمانی ها سرو نمود. امروز ما در کافه بلاگ قصد داریم طرز تهیه یک فنجان قهوه فوری به صورت ساده را با هم مرور کنیم و ضمنا یک دستور تهیه  متفاوت نیز خواهیم داشت.

دستور تهیه قهوه فوری ساده

قهوه فوری با شیر و شکر

مواد لازم:

  • یک قاشق مربا خوری سر پر قهوه فوری(نسکافه) – 2گرم
  • یک فنجان آب جوش – 150 تا 200 میلی لیتر
  • شکر به مقدار دلخواه
  • یک فنجان کوچک شیر گرم یا ۲ قاشق مربا خوری کافی میت
  • سیروپ و یا پودر کارامل، وانیل یا شکلات به مقدار دلخواه

برای قهوه فوری یا نسکافه از همان فنجان قهوه فرانسه با حجم 150 تا 200 میلی لیتر استفاده می شود. ابتدا یک قاشق سرپر قهوه فوری را داخل فنجان ریخته و سپس مقدار کمی آب که روی شعله گاز و یا با مایکروفر به درجه جوش رسیده را به آن اضافه و آن را بهم میزنیم. سپس به مقدار دلخواه به آن شکر اضافه کنید. توصیه ما این است که نسکافه را بدون شکر آماده کنید زیرا علاوه بر اینکه سلامتی شما تضمین میشود، بعد از چند بار استفاده به تلخی قهوه عادت کرده و از آن لذت میبرید. اگر شیر گرم در دسترس شماست آن را به فنجان اضافه نمایید و یا می توانید از ۲ قاشق مربا خوری پودر کافی میت بجای شیر استفاده کنید. اگر به طعمهایی مانند وانیل شکلات و یا کارامل علاقه مند هستید سیروپ و یا پودر طعم دهنده را به فنجان خود اضافه و مابقی حجم فنجان را با آب جوش پر نمایید. محتویات فنجان را خوب بهم بزنید. اکنون نوشیدنی شما آماده است. میتوانید نوشیدنی خود را با شکلات تزیین و به همراه شیر گرم در کنار آن سرو کنید.

برخی عقیده دارند قهوه فوری را باید در آب درحال جوش ریخته و صبر کرد تا حباب‌های آن به طرف بالا بیاید و آب دوباره به نقطه‌ی جوش برسد. سپس شعله را خاموش و یکی دو دقیقه به قهوه در همین حالت استراحت داد. سپس آن را درون فنجان ریخته و افزودنیها را اضافه نمود و نوشید.راز طعم خاص این دستور در جوش دوم نهفته است. بهتر است برای اینکار از ظروف نچسب استفاده کرد.

 

کافه لاته یخی -  Frozen Cafe Latte

کافه لاته یخی

و اما سورپرایز ویژه نوشیدن یک فنجان کافه لاته سرد در یک روز گرم تابستان است. همراه باشید تا نحوه درست کردن این نوشیدنی ویژه و ساده را با هم مرور کنیم.

مواد لازم:

  • 150 میلی لیتر شیر پرچرب سرد
  • یک قاشق مربا خوری شکر (رژیمی یا ساده)
  • یک هشتم قاشق چایخوری دارچین پودر شده
  • دو قاشق مرباخوری سر پر قهوه فوری(نسکافه) – 4گرم
  • یک فنجان یخ پودری

 

آماده سازی این نوشیدنی حدود 5 دقیقه زمان میبرد و مقدار آن برای سرو در دو فنجان مناسب است. برای تهیه این نوشیدنی فوق العاده شیر، شکر و قهوه فوری باید کاملا باهم میکس شوند. برای اینکار میتوانید آنها را در مخلوط کن مناسب ریخته یا از شیکر استفاده کنید. پس از آنکه قهوه کاملا در شیر حل شد دارچین و یخ را اضافه کنید و مجددا بهم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل گردد. نوشیدنی شما آماده است. آن را در دوفنجان شیشه ای سرو کنید. نوش جان.